loading...

اینجا یه چاپخونه اس...

بازدید : 11968
شنبه 27 ارديبهشت 1399 زمان : 14:56

کاربردهای چاپ پارچه

چاپ پارچه درواقع نوعی چاپ سیلک‌اسکرین است . با این تفاوت که درین دسته , رنگ‌های مصرفی , اساس آبی‌رنگ دارا‌هستند و حلال آن ها آب است اما بعداز ثبت رنگ‌ها دیگر با شستن از در بین نمی‌رود .

چاپ پارچه هم نظیر چاپ سیلک به دو روش دستی و ماشینی انجام می گردد .

پروسه انجام چاپ :

درین چاپ پس از پباده سازی , فیلم تهیه و تنظیم می گردد . و برای ارزان تمام شدن عمل آخرین به جای تهیه و تنظیم فیلم با ایمیج ستر به پرینت بر روی کالک بسنده مینمایند .

fabric printing

کاربردهای چاپ پارچه

چاپ پارچه درواقع نوعی چاپ سیلک‌اسکرین است . با این تفاوت که درین دسته , رنگ‌های مصرفی , اساس آبی‌رنگ دارا‌هستند و حلال آن ها آب است اما بعداز ثبت رنگ‌ها دیگر با شستن از در بین نمی‌رود .

چاپ پارچه هم نظیر چاپ سیلک به دو روش دستی و ماشینی انجام می گردد .

پروسه انجام چاپ :

درین چاپ پس از پباده سازی , فیلم تهیه و تنظیم می گردد . و برای ارزان تمام شدن عمل آخرین به جای تهیه و تنظیم فیلم با ایمیج ستر به پرینت بر روی کالک بسنده مینمایند .

fabric printing

درین دسته چاپ توری بر روی چهارچوب فلزی کشیده می گردد در شرایطی‌که در چاپ سیلک , چهاچوب چوبی‌ست . به عبارت دیگر ; شابلون آخرین تماما مشابه به شابلون در چاپ سیلک است , البته با چهارچوب فلزی .

شابلون را به ماده ی دارای اهمیت به روشنایی از دو طرف آغشته کرده , آن‌گاه آن را در محلی به دور از فروغ و روشنایی برای کم آب شدن قرار می دهند . پس از این‌که کم آب شد , محلول دشوار کننده را روی توری می‌مالند تا ایستادگی توری نسبت به رنگ‌های چاپ پارچه بالا رود . بعد از آن آن را یه خرده در نور و روشنایی قرار می دهند تا آماده‌ی عکس‌برداری شود .

فیلم‌ها را یکی‌یکی بر روی توری‌ها گذارده و صحیح مانند چاپ سیلک پس از آنکه نوردهی کردند , با آب ولرم شابلون را ظواهر می‌نمایند . براین اساس برای یک عمل چهار‌رنگ برای چاپ پارچه , چهار شابلون فراهم میکنند .

کاربردهای چاپ پارچه :

تی‌شرت , دستمال و حوله , پارچه چتر , کلاه , درفش , خرقه عمل , پارچه پرده و مبل و آباژور و . . . که همه‌ی این‌ها پیشین از دوخت , به صورت برشی از پارچه چاپ می گردند .

داشتن پارچه های نقش و نگاردار یکی‌از مراد های کلیه کسانی است که از قدیم به پوشش خویش اهمیت می دهند .

در قبلی چاپ بر روی پارچه صرفا بوسیله سوله های ساخت پارچه صورت می گرفت و ذوق و سلیقه مشتریان در آن دخل و تصرفی نداشت . فقط چیزی که طراحان مد و خرقه تشخیص می دادند , پایه پباده سازی و چاپ روی پارچه محسوب می‌شد .

ولی امروزه با بروز دستگاه ها ی تازه چاپ روی پارچه , قابلیت و امکان پباده سازی پارچه ها یی با نقوش متبوع مشتریان آماده شده‌است .

درین این‌راه , مشتریان میتوانند پارچه ها و یا این که لباسهای متبوع خویش را برای چاپ تصاویری یگانه و منحصربه‌فرد به مرکز ها چاپ پارچه ارائه دهند .

یکی‌از مزیت ها ی این روش قابلیت چاپ تصویر دلخواه هست , بطوری فرد میتواند چه بسا تصویر خویش را هم بر روی لباسش حک کند .

در دستگاه ها ی چاپ پارچه هیچ مدل محدودیتی برای تعیین رنگ و طرح نیست . اگرچه قابلیت و امکان چاپ بر روی اشکال پارچه ها موجود هست ولی ساتن , شایسته ترین مدل پارچه ای میباشد که چاپ بر روی آن به آسانی و زیبایی انجام می شود .

پیشین از چاپ بر روی گونه های پارچه ها آزمایش صورت می‌گیرد تا طریق چاپ و دوران وقتی که پارچه بایستی در چاپگر قرار گیرد , مشخص و معلوم شود . همینطور بعضا پارچه ها امکان جذب چاپ را ندارند . بدین ترتیب انجام آزمایش , میتواند امکان چاپ پارچه را معین نماید .

چاپگر پارچه تا پهنا 160 سانتیمتر هم امکان پذیریش پارچه را داراست . هزینه ها ی چاپ پارچه هم براساس متراژ و رنگ آن متعدد خواهد بود .

امکان پرینتر پارچه

- گونه های شال

- اشکال مانتو

- گونه های کروات

- گونه های پیراهن

- گونه های بلوز

- اشکال روسری

- چاپ روبالشی

- چاپ گونه های پرده

- گونه های کت و شلوار

- چاپ اشکال رومیزی

- گونه های خرقه مجلسی

- چاپ گونه های روتختی

- چاپ اشکال درفش اهتزاز

- چاپ اشکال پارچه رومبلی

- چاپ اشکال پارچه برای تبلیغات

خصوصیات ی چاپگر پارچه

- اعتنا چاپ تا 2880 dpi

- چاپ به صورت بدون واسطه و با ماندگاری زیاد

چاپ پارچه

جایگزینی برای چاپ ها ی سنتی با اعتنا و نازکی چاپ دیجیتال

- قابلیت و امکان چاپ با کیفیت دیجیتالی روی تیشرتهای روشن , رنگی و تیره

- تکنولوژی چاپ EPSON ژاپن با به کار گیری از سریعترین و مطرح ترین هدهای اپسون

- فارغ از نیاز به شابلون , کلیشه , ورقه ترانسفر و . . . و بصورت بی واسطه از روش رایانه همراه

چگونگی کارایی چاپگر پارچه

ابتدا خرقه یا این که پارچه ما یحتاج روی میز متحرک دستگاه قرار میگیرد .

فرمان چاپ نوشته یا این که تصویر متبوع از روش رایانه به دستگاه صادر می شود .

بعداز عمل با دستگاه و انجام چاپ می توان پارچه را از آن برداشت .

نکته ای که می بایست به آن دقت کرد , میزان ماندگاری چاپ میباشد . این فعالیت از روش به کار گیری از پرس حرارتی بعد از چاپ انجام می‏شود .

چاپگر پارچه بصورت حرفه‌ای عمل می نماید و قابلیت و امکان چاپ با سرعت 50 خرقه روشن و یا این که 15 جامه با رنگ تیره در هر ساعت را دارااست . به واسطه این دستگاه می توان روی اشکال تیشرت , حوله , شلوارجین , پیش بند , ساک پارچه ای و بقیه پارچه ها ی نخ پنبه و کتان یا این که ادغام پنبه و پلی استر هم چاپ کرد .

جوهرهای کیفیت خوب بالای این دستگاه موجب شده تا چاپ با توان فوق العاده ای روی پارچه ماندگاری داشته باشد . جوهر سپید این دستگاه هم که برای پارچه ها ی تیره و رنگی استعمال می شود ; چسبندگی بالایی به پارچه میدهد که درمقابل شستشو مقاوم می‌باشد .

روش چاپ کاغذی فقط برای پارچه ها ی پلی استری ماندگاری قابل قبولی را دارااست ولی با استعمال از این دستگاه می توان بر روی پارچه ها ی نخ پنبه و کتان یا این که ادغام پلی استر یا این که پنبه , فارغ از نیاز به صفحه چاپ ها ی رنگی انجام اعطا کرد .

فعالیت با چاپگر پارچه به سادگی صورت می‌گیرد بطوری که هر اپراتوری قادر است با آن فعالیت نماید .

چاپگر پارچه در اروپا ساخته می شود و از اینرو گواهینامه دارای اعتبار CE برای فروش در اروپا دارااست .

تیراژ چاپ بر روی پارچه

دستگاه ها ی چاپ پارچه به دو گونه تقسیم می گردند :

- دستگاه ها ی چاپ تک بلوز . - دستگاه ها ی چاپ دو تی شرت .

در جور اولیه دستگاه می‌تواند در 8 ساعت , 400 تی شرت روشن و 120 تی شرت تیره را چاپ کند .

در پرینتر دو تیشرتی , در هر 8 ساعت , 800 تی شرت روشن و 240 تی شرت تیره چاپ می شود .

برای جامه ها ی خردسالان , این قابلیت و امکان دو برابر می شود . پهنا پارچه ها ی نیر تا 70 سانتیمتر می‌باشد .

از وقتی هنگامی که در صنعت چاپ روی پارچه سرعت , کیفیت , هزینه و ماندگاری چاپ مطرح شد , این دست اندرکاران یکی‌از مشکلات دارای اهمیت حیاتی در‌این صنعت شدند , در ده سال اخیر با ورود دستگاه ها و خودرو آلات دیجیتال و جوهر‌های کیفیت عالی چاپ این مشکلات نسبتاً از بین رفته اند . چاپ دیجیتال پارچه جدیدترین ابتکار عمل در صنعت چاپ نساجی است . چاپ دیجیتال یک روش بر طبق جوهر افشان میباشد , که به ساخت کنندگان این قابلیت و امکان را می دهد که تقریباً هر برنامه ای را روی پارچه چاپ نمایند , به عبارت بی آلایش چاپگرهای نوین پارچه از فناوری های دیجیتالی به کارگیری می نمایند . این چاپگرها دقیقاً همانند نمونه‌های دیجیتال خانگی عمل مینمایند و از یک پباده سازی و تکنولوژی نو چاپ , که از یک فولدر داده به کار گیری می نماید فایده می برند . در واقع داده‌های ذی‌ربط داخل یک پوشه پس از پردازش رنگ مطلوب و پباده سازی , بر روی پارچه با قطرات جوهر با سرعت ایجاد مضاعف بالا چاپ میشود .

انوع چاپ دیجیتال پارچه

چاپ به صورت بدون واسطه

چاپ به صورت سابلیمیشن یا این که ترنسفر

این دو روش هرمورد تلاش مختص خویش را دارا هستند و جایگزین قابل قبولی برای یکدیگر نیستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 131
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 283
  • بازدید ماه : 30479
  • بازدید سال : 45045
  • بازدید کلی : 2002807
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی