loading...

اینجا یه چاپخونه اس...

بازدید : 1887
11 زمان : 1399:2

چاپ بروشور‎(Brochure) ‎دفترچه يا برگه ايست (معمولا به صورت تا شده از چند جا بر روي خود) براي ‏ارائه توضيحات كاملي درباره يك محصول و نحوه استفاده از آن و بر اين اساس به آن كالانما هم گفته مي ‏شود . يك كاربر پس از خواندن بروشور محصول، مي تواند از آن محصول استفاده كند.‏

چاپ ديجيتال مناسبترين گزينه براي چاپ بروشور در تيراژ پايين ودريافت آن در كوتاه ترين مدت و با بهترين كيفيت ‏است. معمول ترين شكل بروشور به صورت 2رو رنگي، 3 لت و با 2 خط تا است.‏
در چاپ ديجيتال بروشور، پس از چاپ فايل طراحي شده دردستگاه ديجيتال، فرآيند ايجاد خط تا و تا ‏كردن براساس تعداد تاهايي كه بايد ايجاد شود، بوسيله دستگاه هاي كريزينگ (ايجاد خط تا) انجام مي شود‎.‎

بروشور چيست ؟

چاپ بروشور‎(Brochure) ‎دفترچه يا برگه ايست (معمولا به صورت تا شده از چند جا بر روي خود) براي ‏ارائه توضيحات كاملي درباره يك محصول و نحوه استفاده از آن و بر اين اساس به آن كالانما هم گفته مي ‏شود . يك كاربر پس از خواندن بروشور محصول، مي تواند از آن محصول استفاده كند.‏

چاپ ديجيتال مناسبترين گزينه براي چاپ بروشور در تيراژ پايين ودريافت آن در كوتاه ترين مدت و با بهترين كيفيت ‏است. معمول ترين شكل بروشور به صورت 2رو رنگي، 3 لت و با 2 خط تا است.‏
در چاپ ديجيتال بروشور، پس از چاپ فايل طراحي شده دردستگاه ديجيتال، فرآيند ايجاد خط تا و تا ‏كردن براساس تعداد تاهايي كه بايد ايجاد شود، بوسيله دستگاه هاي كريزينگ (ايجاد خط تا) انجام مي شود‎.‎

چاپ بروشور و تاثير آن بر كسب كار :

چاپ بروشور، نيز همانند ديگر عوامل تبليغاتي جزو موثر ترين عواملي است كه مي تواند به سرعت كسب و كار شما را به جلو هدايت كند. اما داشتن يك بروشور كامل، جامع و تاثير گذار، نيازمند طراحي دقيق و حرفه اي توسط افرادي است كه در اين زمينه به صورت حرفه اي كار مي كنند. در واقع داشتن يك بروشور با طراحي حرفه اي و زيبا مي تواند باعث فروش حرفه اي تر در كسب و كار شما شود.

بهتر است براي افزايش بازدهي، بودجه اي را براي چاپ بروشور با بهترين كيفيت در نظر بگيريد. تعرفه هايي كه براي چاپ بروشور در نظر گرفته شده است متفاوت است. به طور مثال چاپ افست معمولا بسيار ارزان قيمت تر از چاپ ديجيتال است.

چاپ بروشور فوري

. در چاپ بروشور فوري نيز از دستگاه هاي ديجيتال استفاده مي شود. دقت داشته باشيد كه از بروشورهايي استفاده كنيد كه در طول زمان دچار ترك نشود. در ادامه با جزئيات بروشورها بيشتر آشنا مي شويم.

چاپ بروشور چيست و به چه دردي مي خورد ؟

اگر به دنبال راه اندازي تجارتي بزرگ هستيد و يا اگر مي خواهيد تجارت كوچك خود را توسعه ببخشيد، چاپ بروشور را در راستاي كارهاي خود قرار دهيد. چاپ بروشور يكي از انواع بازاريابي است كه بودجه زيادي نيز نمي خواهد. حتي مي توانيد بروشورهاي بسيار با كيفيتي را با استفاده از چاپ ديجيتال و بدون نياز به سرمايه گذاري هاي بالا به چاپ برسانيد.

بروشورها در واقع اطلاعات مفيد و به صورت خلاصه اي هستند كه براي بينده جذاب است و در صورت داشتن طراحي زيبا و كيفيت بالا مي تواند نظر مشتريان را جلب كند.

هدف نهايي از چاپ بروشور در واقع ارتقاي سازمان با بودجه كم مي باشد. اگر بروشور به صورت حرفه اي طراحي و به چاپ برسد مي تواند جزو يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي به حساب رود. استفاده از بروشور براي برندينگ نيز مي تواند بسيار ارزان تر از ديگر روش ها باشد و در نتيجه با استفاده از آن صرف هزينه اي اندك، پيشرفت فوق العاده اي را در كسب و كار خود خواهيد.

انتخاب كاغذ مناسب براي چاپ بروشور :

همانطور كه گفته شد طراحي بروشور براي معرفي كمپاني ها و فعاليت هاي آن ها بسيار مهم مي باشد. اما بزرگي و كوچكي بروشور نمي تواند نشان دهنده خوب يا بد بودن آن باشد. يك بروشور هر چقدر هم كه بزرگ باشد اگر بر روي يك كاغذ نامناسب چاپ شود، تاثير چنداني بر روي مشتري نمي گذارد.

چاپ بروشور بايد بر روي كاغذهايي صورت بگيرد كه بازدهي كافي را داشته باشد. براي مثال استفاده از كاغذ تحرير در چاپ بروشور اصلا مناسب نيست، در مقابل كاغذهايي كه داراي كيفيت هاي بالا هستند مانند كاغذهاي گلاسه؛ باعث مي شوند رنگ ها در بروشور به خوبي نمايش داده شده و باعث افزايش اعتبار بروشور و به دنبال آن اعتبار شركت مي شود.

از جمله اين كاغذها مي توانيم كاغذهاي گلاسه را نام ببريم كه به دو صورت مات و براق در اختيار شما قرار داده مي شوند. استفاده از سلفون مات يا براق و استفاده از يووي براق و يا يووي هاي موضعي بر روي آن باعث مات و يا براق شدن بروشور شما خواهد شد. اين موضوع كاملا سليقه اي است، اما تجربه نشان داده كه استفاده از بروشورهاي براق مي تواند باعث جلب نظرات بيشتري شود.

پيشنهاد ما اين است كه براي چاپ بروشورهايي كه داراي پيش زمينه تيره و طرح هاي تيره هستند از روكش سلفون براق و يووي استفاده شود و در مقابل براي بروشورهايي كه داراي طرح و زمينه روشن هستند ازسلفون مات بر روي بروشور خود استفاده كنيد.

عموما بروشور هايي كه به صورت تماما رنگي مي باشند را بر روي كاغذهايي با نام كاغذهاي گلاسه چاپ مي كنند.

اقدامات لازم قبل از چاپ بروشور :

قبل از اقدام به چاپ بروشور لازم است كه محتواي داخل آن را حتما چك كنيد. چك كردن بروشور بايد با دقت انجام بگيرد. چك كردن متن، خطاها،خط هاي برش و تا، چك كردن صفحات و ... اقداماتي است كه قبل از چاپ بايد انجام شود. با چاپ بروشور در تيراژهاي بالا مي توانيد در هزينه خود صرفه جويي كنيد
هنگامي كه تصميم به چاپ بروشور كرديد، سعي كنيد تا تعداد درخواست چاپ بروشورهاي خود را بالا در نظر بگيريد، در اين صورت مي توانيد با يكبار هزينه تعداد بسيار زيادي بروشور داشته باشيد و اين يعني صرفه جويي در هزينه...

بهتر است با يك مثال اين موضوع را براي شما روشن تر كنيم: معمولا قيمت چاپ بروشور با توجه به تعداد مورد نياز شما در نظر گرفته مي شود. به عنوان مثال اگر درخواست 2000 بروشور را داشته باشيد آن را با قيمت 100 تومان و در صورتي كه 4000 عدد از همان بروشور مورد نظر را بخواهيد مي توانيد آن را با قيمت 50 تومان چاپ كنيد.(توجه: قيمت ها واقعي نمي باشند.)

چاپ افست بروشور :

عموما بروشورهاي بزرگ را بر روي افست چاپ مي كنند. در چاپ افست كه نوعي از چاپ است، نوشته و عكس مورد نظر را روي يك سطح لاستيكي مانند كه به صورت يك استوانه (سيلندر) گردان مي باشد، برمي گردانند و آن را با فشار استوانه ديگر روي كاغذ چاپ مي كنند. استفاده از اين تكنولوژي باعث مي شود تا بهترين كيفيت را بر روي بروشور خود انجام دهيد.

چه كاغذي براي بروشور مناسب تر است ؟

كاغذ مورد استفاده در طراحي بروشور تاثير بسيار زيادي بر كيفيت و ماندگاري بروشور دارد. اين كاغذ در واقع تصويري از محصول شما را به نمايش مي گذارد.

در چاپ بروشور نيز مانند كاتالوگ، تراكت و ... از كاغذ استفاده مي شود. اين كاغذ ها شامل مواد خام فيبري هستند كه يا به صورت طبيعي و يا به صورت مصنوعي در قالب خمير آماده مي شوند و بسته به اين كه تركيبات آن ها چيست و از چه نوع گونه هاي گياهي در ساخت آن استفاده شده، مي توان موارد مصرف آن ها را تعيين كرد. مرغوب ترين كاغذهايي كه در چاپ بروشور مي توان از آن ها استفاده كرد، كاغذهاي گلاسه هستند.

اما در انتخاب كاغذ چاپ سعي كنيد از كاغذهايي كه داراي چگالي بالاتري هستند استفاده كنيد. چگالي در واقع همان ضخامت كاغذ استفاده شده است كه عموما بر حسب گرم بر متر مربع اندازه گرفته مي شود. در واقع استفاده از بروشور هايي كه داراي كاغذي به نسبت ضخيم تر از ديگر بروشورها هستند، حرفه اي تر هستند. البته اين نكته را نيز در نظر داشته باشيد كه بروشورهاي چاپ شده با كاغذ ضخيم براي هر كسب و كاري مناسب نيست.

كاغذهاي مناسب چاپ بروشور را بر حسب گرم در اختيار شما قرار مي دهند. به عنوان مثال كاغذهاي با گراماژ 120، 135 و 150 گرم را براي چاپ بروشورهاي ارزان و كاغذهاي با گراماژ 200، 250 و 300 گرم را براي بروشورهاي اختصاصي استفاده مي كنند.

سايز مناسب براي چاپ بروشور :

در قيمت چاپ بروشور بهتر است سايز مناسب را رعايت كنيد. در متداول ترين حالت مي توان به كاغذهاي A4 اشاره كرد. همانطور كه مي دانيد اين كاغذها سايزي در حدود ۲۱×۲۹/۷ سانتي متردارند. البته گاهي كمپاني ها از كاغذهاي كوچكتر و يا بزرگتر نيز استفاده مي كنند.

چاپ بروشور دو لت

بروشورها را در سايز دلخواه آماده و به صورت 2لت و يا 3لت و يا بيشتر چاپ مي كنند.

اين بروشور ها خط تا خورده و تعداد لت در واقع تعداد صفحات ايجاد شده توسط خط تا مي باشد.چاپ بروشور دو لت داراي يك خط تا مي باشد.

چاپ بروشور سه لت

چاپ بروشور سه لت داراي دو خط تا مي باشد و پر طرفدار است.

بهتر است سايز و اندازه لت ها نيز با يكديگر هماهنگ باشند. به اين منظور اندازه كاغذ را بايد به طور مساوي بين لت ها تقسيم بندي كرد. دقت داشته باشيد كه هر كدام ازلت ها بايد 4 ميلي متر از كناره ها و خط تا فاصله داشته باشند تا نوشته ها به درستي نمايش داده شوند. پس از تعيين اندازه بروشور، نوع چاپ را نيز مشخص كنيد چرا كه نوع چاپ به اندازه بروشور بستگي دارد.
نوع ديگري از بروشورها نيز موجود است كه خط تا ندارند و به اصطلاح به آنها تك لت مي گويند.

هدف از چاپ بروشور چيست ؟

اغلب از بروشور ها براي فروش يك محصول و يا براي ارائه خدمات استفاده مي شود. اگر شما نيز جزو سرمايه گذاراني هستيد كه مي خواهيد بروشور را در تبليغات قرار دهيد، پيشنهاد مي كنيم كه چند بروشور مختلف را براي هر يك از محصولات خود به صورت جداگانه به كار ببريد. علاوه بر اين در طراحي بروشور لوگوي كمپاني نيز در تمام صفحات فراموش نشود.

بروشور ها در واقع محصول شما را در ذهن مشتري ماندگار مي كنند و نوعي رقابت با ديگر برندهايي كه در راستاي شما فعاليت مي كنند محسوب مي شود. بروشورها پيام شما را به مشتري مي رسانند و نمايانگر محصولات و خدماتي هستند كه شما ارائه مي دهيد.

كيفيت و زيبايي بروشور را در مرجله اول قرار دهيد چرا كه كيفيت بروشور نشان دهنده كيفيت كسب و كار شماست. بروشور هايي كه توسط شما به بازار ارائه مي شود در واقع چهره كمپاني شما در بازار مشخص مي كنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
در این وبلاگ در مورد چالش های انواع متفاوت چاپ صحبت میکنیم و اینکه چه نوع چاپ هایی و از چه نوع طیف رنگ هایی استفاده بشه بهتره.
پس با ما همراه باشید.
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 131
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 246
  • بازدید ماه : 30442
  • بازدید سال : 45008
  • بازدید کلی : 2002770
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی